середа, 30 серпня 2017 р.

Що дарують у діловій сфері?

Вибираючи подарунки ми завжди намагаємося підібрати таку річ, яка б сподобалась одержувачу. У діловій сфері, які в інших сферах нашого життя, подарунки вибирають ретельно, обдумано, дотримуючись етикету.

Звичайно, є універсальні подарунки, які підійдуть для будь якої ситуації. До них можна віднести: книги, альбоми, красиві квіти і композиції з квітів, канцелярське приладдя, сувеніри виготовлені з кераміки, срібла, скла, канцелярське приладдя.





При виборі подарунка у діловій сфері необхідно брати до уваги ситуацію дарування та кому він призначений.

Які є приводи для подарунка в діловій сфері?  Це будь-які значні події у житті співробітника (День народження, одруження, народження дитини, ювілейні дати, вихід на пенсію); державні та всесвітні свята; ділові зустрічі з партнерами; і, звичайно, значимі свята в житті організації.
Подарунки в діловій сфері можуть бути індивідуальними та колективними. Наприклад, співробітник – співробітнику, колеги – співробітнику, співробітники – керівнику, організація – працівнику чи організація – організації.

Перш за все, при виборі подарунку потрібно також враховувати характер службових відносин з тим, кому призначений подарунок. Слід також пам’ятати, що керівник може подарувати щось співробітнику, а от співробітник – керівнику ні. Це можна розцінити як хабар.



Крім вище зазначених правил також потрібно враховувати момент вартості подарунку. Так, діловий етикет має свої правила щодо ціни подарунку. Він не повинен бути дорогим, а носити символічний характер. Щоправда існують винятки: це стосується колективних подарунків.
Варто знати що не підходить в якості ділового подарунку: одяг (навіть якщо це престижний бренд), косметичні та парфумерні набори, їх можна дарувати тільки близьким людям,  не прийнято дарувати ножі чи дзеркало, а також предмети, які можуть вказувати на вік, шкідливі звички, вагу, проблеми зі здоров’ям та інше.

Багато фірм мають іноземних партнерів і настають моменти коли такому партнеру необхідно подарувати подарунки. Знання культури та традицій країни ділового партнера допоможе вибрати правильний та доречний подарунок.

У Центральній та Південній Америці поспішати з подарунками не слід. Краще почекати доки ваші відносини стануть більш близькими. Наприклад, коли Вас запросять на прийом чи в гості, у такому випадку не забудьте приготувати сувенір для господарів. Замість пакувального паперу чудово підійде красивий паперовий пакет, тільки уникайте фіолетового кольору, як в упаковці, так і в кольорі подарунку.

Бразильські партнери також не чекають подарунків. Проте якщо Ви підготували невеличкий сувенір з вашої країни, то його приймуть. Зазвичай у Бразилії подарунки у діловій сфері вручають наприкінці року.

У Мексиці не даруйте прикраси чи вироби з срібла. Мексиканці пишаються своїми виробами. Найприйнятніший варіант – надіслати після прийому красивий букет білих квітів. Але в жодному разі червоні, жовті чи фіолетові квіти.

Оскільки у Єгипті багато мусульманського населення, то і на подарунок свої обмеження. У цій країни популярними подарунками для бізнес-партнерів є різноманітні невеликі електронні пристрої, ручки якісного виробництва, компаси.

Вартість подарунків у діловій сфері на Близькому Сході та Північній Африці, як правило, досить символічна. Чудовим варіантом буде книга і письмове приладдя. Виробам з кришталю, срібла, кашеміру та шкіри, окрім свинячої, одержувач завжди зрадіє.

В якості подарунків в Ізраїлі партнери дарують квитки на спортивні заходи чи шоу. А на вечірку приносять солодощі та квіти.

Якщо Ви співпрацюєте з Китаєм - не забувайте відвідувати офіційні заходи влаштовані партнером. І, звичайно, на прийоми та бенкети приносять подарунки. Китайці полюбляють бренди, тому краще вибирати річ відомої марки. Після ділових переговорів вручіть невеличкі сувеніри усім членам делегації та трохи дорожчий для начальника. Варто уникати у якості подарунку годинники, все, що має відношення до числа чотири, білі предмети. Обов’язково красиво упакуйте Ваш подарунок.

У Японії обожнюють подарунки. Не виключенням є і ділова сфера. Як було описано в попередній статті, у японців навіть є свої сезони подарунків:влітку та взимку. В діловій сфері також прийнято дарувати подарунки в кінці першої зустрічі. Відповідним варіантом у якості подарунку може бути корзинка фруктів, дорога пляшка алкоголю, краватка (для чоловіка) чи шарф (для жінки) відомого бренду. Проте є речі, яких потрібно уникати: зелений чай, предмети білого кольору та усього, що пов’язано з числами 4 і 9.

А от в Індії, навпаки, не слід дарувати подарунок при першій діловій зустрічі. Для упаковки використовують жовтий, червоний або зелений кольори. Найкращим варіантом може стати солодощі. Також підійдуть яскравий букет квіті та недорогий сувенір, який відображає Вашу країну чи місто.

Для Європейських партнерів не доцільні подарунки з логотипом компанії та дорогі подарунки. Відповідним бізнес-подарунком у Великобританії можуть бути алкоголь, цукерки, спортивний сувенір, квитки на концерт чи театр; в Нідерландах – міцний алкоголь та бельгійський шоколад; а у Швеції – алкогольні напої, оскільки ціни на них дуже високі в цій країні.

 Етикет дарувати та приймати подарунки важливий у діловій сфері, тому необхідно вибрати відповідний час для дарування та належний подарунок.  Знаючи особливості інших країн, Ви зможете уникнути неприємних ситуацій та досягти успіху з бізнес-партнерами.

Немає коментарів:

Дописати коментар